Nakijken op inhoud - de voorwaarden
Scriptium kan jouw scriptie, verslag of paper uitgebreid nakijken op inhoud. Een corrector neemt de inhoud van je tekst zorgvuldig door en geeft concrete feedback in de kantlijn. Samen met onze taalcorrectie bieden we zo een complete service aan. Bekijk op onze website over wat een controle op inhoud precies betekent en wat de voorwaarden zijn.
1. Controle op bestaande tekst
Inhoudelijke feedback kan alleen gegeven worden op tekst zoals die bij ons wordt aangeleverd. Dat betekent dat we geen bronnen voor je zullen opzoeken. De feedback wordt gegeven op de bestaande tekst. We kunnen vóór het schrijven van een hoofdstuk niet bepalen wat je er zou moeten schrijven. Wil je toch graag ondersteuning voordat je aan het schrijfproces begint? Het is bij Scriptium altijd mogelijk om gekoppeld te worden aan een begeleider. Deze kan jou ondersteunen en begeleiden bij het schrijven van je scriptie.
2. Scriptie uitbesteden
Bij Scriptium krijg je grondige en relevante feedback op je scriptie. We schrijven echter geen nieuwe stukken erbij. Ook passen we de inhoudelijke feedback van je schoolbegeleider niet direct toe. Wel kunnen we deze aanvullen, concreter maken en verduidelijken.
3. Subjectieve beoordelingen
Het is mogelijk om de feedback en beoordeling van je school mee te sturen met de scriptie. We zullen deze dan in acht nemen tijdens het corrigeren. Zo blijven we zo dicht mogelijk bij de wensen van je schoolbegeleider. Het kan echter voorkomen dat de corrector van Scriptium feedback geeft die niet geheel aansluit op de mening van je beoordelaar(s). Het beoordelen van een scriptie is namelijk altijd deels subjectief. Blijf daarom zelf ook kritisch. Bepaal of onze feedback voor jou aansluit op de criteria van je onderwijsinstelling.
4. Slaaggarantie
Een correctie op inhoud is geen 100% garantie dat je slaagt. Geen enkel bureau kan dit verzekeren. De beoordeling van een scriptie is namelijk afhankelijk van verschillende zaken. De mening van je beoordelaar(s) en de manier waarop je de feedback zelf verwerkt spelen een rol. Onze correctie zorgt er in elk geval voor dat je scriptie wordt aangescherpt en naar een (veel) hoger niveau wordt getild. Daarom hebben wij een slagingspercentage van liefst 96%.
5. Beknopte feedback en beoordelingsformulieren
Het is mogelijk om de beoordeling en feedback van je school up te loaden met de scriptie. We zullen dit formulier dan in acht nemen tijdens het geven van feedback. Het is wel zo dat we ons hoofdzakelijk op het hoofddocument richten, namelijk de scriptie. Bij een deadline van 20 uur is het bijvoorbeeld voor een corrector niet mogelijk om een studiehandleiding van 100 pagina’s door te nemen. We gaan primair uit van de actuele regels en richtlijnen voor academisch en wetenschappelijk schrijven.
6. Onduidelijke feedback
Sommige schoolbegeleiders geven onduidelijke feedback. Onze correctoren zullen zo veel mogelijk proberen daar wijs uit te maken en de feedback daarop aan te passen. Soms is de feedback van een beoordelaar echter niet goed te begrijpen. Zorg ervoor dat als je feedback meestuurt, deze altijd helder geschreven is.
7. Gelimiteerde vakkennis
Onze correctoren zijn experts op het gebied van academisch schrijven en onderzoek. Zij hebben sinds 2014 vele scripties en wetenschappelijke artikelen gecorrigeerd. Toch kunnen zij niet alles weten. Het kan zijn dat ze niet alle inhoudelijke problemen in je scriptie opmerken. Je kunt er wel vanuit gaan dat ze de belangrijkste onderdelen inhoudelijk beoordelen. Denk hierbij aan de formulering van de vragen, de opzet van de probleem- en doelstelling en de volledigheid van een conclusie.
8. Kennis van statistiek
Statistiek en SPSS zijn een vak apart. Onze correctoren zijn niet altijd voldoende onderlegd als het gaat om SPSS-berekeningen om daar diepgaande feedback op te geven. Wil je graag dat jouw SPSS-analyse wordt gecontroleerd? Dan is het beter om een statistiekbegeleider van Scriptium in te huren. Deze kan jou uitstekend helpen met het verwerken van data en de analyse ervan.
9. Klachtenprocedure
Wij doen er alles aan om de optimale kwaliteit te bieden. Mocht je toch een klacht over onze correctie hebben, dan is dat uiteraard erg vervelend. Je kunt de klacht bij ons indienen, en dan zorgen wij voor een passende oplossing. Lees meer over onze tevredenheidsgarantie en wat je van ons mag verwachten.
Heb je een vraag over onze nakijkdienst of wil je meteen je tekst laten controleren? Vul dan het onderstaande contactformulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.